2005/05/17

کلن منطق ابزار بسيار خوبی‌ست برای درک شرايط. و هميشه روال جريانات آن نيست که در نگاه اول به نظر می رسد، پس منطق را به کار ببنديد، و جايی که متغييرهای محيط واضح نيستند و نحوه‌ی تاثيرشان در شرايط مختلف يگانه نيست، از ابتدا، بدون توجه به برداشت‌های قبلی، همه‌ی عوامل محيط را بسنجيد و سعی کنيد مدلی کلی از رفتار سيستم مورد نظر خود پياده کنيد. اين مدل، چه برای ناظر بی‌طرف، چه برای تصميم گيرنده، بسيار مفيد خواهد بود، و از اشتباهات احتمالی جلوگيری خواهد کرد-اشتباهاتی که بالقوه امکان ايجاد واکنشی زنجيره‌ای و تشديد اثرات خود را به همراه دارند.

امضا: پت پستچی

تبصره: و تمامی اين‌ها، البته، در صورتی‌ست که به دنبال فهميدن باشيد! اگر نباشيد مساله‌ی ديگری‌ست که با مقاديری مصالح عامه‌پسند، جای خالی فکر شما، پر-يا محو، و برطرف- خواهد شد. و اين‌ نيز، البته، در صورتی‌ است که اصولن جای خالی‌ای وجود داشته باشد. اگر وجود نداشته باشد، و اصولن شما با فکر و فهم بيگانه باشيد، سر خود را به نزديک‌ترين ديوار ممکن بکوبيد. خواهيد ديد کوچک‌ترين اثری نخواهد داشت. اين آزمايش علمی ثابت می‌کند که شما فرد بسيار مفيدی برای مملکت‌تان خواهيد شد. به هيچ‌جا هم که نرسيد، کوچک‌زاده که می‌شويد(البته به شرطی که تا زمانی که شما تبديل به سندروم کوچک‌زاده می‌گرديد، روزنامه و خبرنگاری برای حمله به جا مانده باشد. در غير اين‌صورت دامنه‌ی فعاليت‌های شما تنها به به گند کشيدن قوانين و انجام نطق‌های پيش از دستور تاريخی و البته توليد سوژه برای عنصر نامطلوبی به نام ابراهيم نبوی محدود خواهد شد) ...

تبصره بر تبصره: تبصره‌ی ذکر شده هيچ ارتباطی به متن اصلی ندارد، و تنها برای توضيح بيشتر درباره‌ی سير تکامل نژاد انسانی از انسان مدرن و متفکر امروزی تا کوچک‌‌زاده نوشته شد.

No comments: