2005/06/12

و من چون وظيفه‌ی انسانی و اخلاقی خودم می‌دونم فضای وب‌لاگستان رو آلوده کنم، هيچ‌وقت به ميل خودم غيبت نمی‌کنم مگر گاهی اوقات. پس حتی دکتر واتسن هم می‌تونه غيرممکن‌ها رو کنار بذاره و بفهمه که اين يک هفته که من نبودم، تلفن منفجر شده بود!

انتخابات به شدت نزديکه و فضا کمدی. دولت سبز، دانشجوها رو تو شهرکرد کتک زده. همکار دولت هوای تازه اعلام کرده بايد کانديداهای اصول‌گرا رو توی مسجد زندانی کنن تا خودشون(مثل بچه‌ی آدم احتمالن) به اجماع برسن(تصور کنيد کنسرو حاصل از اجماع کانديداهای اصول‌گار با صورت احمدی‌نژاد و ريش لاريجانی و لباس‌های قاليباف و مجموعه‌ی لغات رضايی چی می‌شه!)، فيلم مصاحبه‌ی معين و حجاريان رو تو تلويزيون نه سانسور که دوباره تدوين کردن! خلاصه خوش می‌گذره حسابی!

هميشه دوره‌هايی تو زندگی پيش می‌آد که بايد در مورد بعضی از پيش‌فرض‌های ذهنيت تجديد نظر کنی. ولی اين دوره‌‌‌ی تجديد نظری که الان می‌گذرونم، با قبل فرق داره. يعنی فرقش خيلی بيشتر و اساسی‌تر از بارهای قبله که می‌فهميدم بايد حقيقت‌های جديد رو جمع کنم و بعضی از پيش‌فرض‌ها و بعضی از الگوريتم‌های فکرم رو تغيير بدم.
و سخت‌ترين چيزی که سعی دارم به خودم بقبولونم اينه که دست‌کم تو اين مورد خاص از نزديک‌شدن نترسم. اما سخته، خيلی سخت ...

ترم درس‌های يک‌واحدی تموم شد و حالا موقع امتحان‌های يک‌واحديه. امروز امتحان آزمايشگاه الکترونيک بود. يه ترانزيستور بی‌-جی‌تی و ۵ تا دونه مقاومت باعث شدن يک ساعت تمام عرق بريزم و آخرش هم موج سينوسی‌ای که قرار بود روی اسکوپ ببينم، شبيه قاليچه‌ی پرنده بشه! ظاهرن يه نويز خيلی قوی رو دستگاه من بوده. استاد که همچين چيزی گفت. اون قاليچه‌ی پرنده با هيچ منطق ديگه‌ای قابل توصيف نبود.
چهارشنبه هم که امتحان تربيت‌۲ با سرافکندگی کامل تموم شد. هر سرويسی که استاد گفت بزن طرف راست زمين زدم راست، اما هر کدوم رو که هم گفت بزن چپ، باز زدم راست. يعنی خودش رفت راست! خلاصه که باد می‌اومد وگرنه من که خوب سرويس می‌زنم که!

در مورد اون Kazaa هم، من خيلی امتحان کردم برای راه انداختن نرم‌افزارهای File Sharing رو شبکه. ۲ تا مشکل هست. يکی پراکسی و يکی بعد از پراکسی. مشکل پراکسی با نرم‌افزارهای تانلينگ يا اون نرم‌افزاری که من استفاده می‌کردم(Socks to http. اکثر نرم‌افزارهای اشتراک فايل Socks 4 و Socks 5 رو پشتيبانی می‌کنن اما Http Proxy رو نه! کار اين نرم‌افزار socks2http اينه که از طريق يه پورت مشخص، يه Socks مجازی ايجاد می‌کنه که از پراکسی http استفاده می‌کنه) حل می‌شه. اما مشکل دوم حادتره! مشکلی به نام مرکز امار. تموم سرورهای kazaa رو بلاک کردن. به اضافه‌ی سرور خيلی از نرم‌افزارهای File Sharing معروف ديگه رو. خلاصه که خيلی‌ها تو دانشکده امتحان کردن، اما نشده. خودتون رو که معرفی نکرديد، اگر تونستيد راه بندازيد kazaa رو، به ما هم خبر بديد.

از همه‌ی کسانی که نگران‌شون کردم معذرت می‌خوام، به خصوص دوست نيلی‌ام.

No comments: