2005/06/28

در حال حاضر هيچ‌کس در دنيا به اندازه‌ی من از ماشين تورينگ، تئوری کوانتم، آتاماتای سلولار، و کلن هر چيز مربوط به کوانتم يا آلن تورينگ خائن ديوانه‌ی مزدور انگليس متنفر نيست. مردم از بس ترجمه کردم. يه سری رو که آقای تايپ و تکثير به زباله‌دان تاريخ فرستاد. مجبورم دوباره ترجمه کنم. شانس اينه ديگه! در ضمن نه که من هم ديگه آخر کوانتم و آتاماتا و اينا بودم، رفتم يه متنی برداشتم حاضرم شرط ببندم، اگر حتا يک کلمه‌اش هم تو سر فصل نظريه زبان‌ها يا اصولن هر درس ديگه‌ای باشه، من تا آخرعمرم فقط آهنگ جوادی گوش می کنم :)) کوانتم ديگه چی بود؟!

پ.ن: می‌دونستيد اين آدم(آلن تورينگ) علاوه بر اختراع ماشين‌های عذاب‌آور(عذاب‌آور اگر بخوای ترجمه کنی) و دادن طرح اولين ماشين محاسب(که در نهايت تبديل به همين کامپيوتری شد که من الان پشتش خشک شدم!)، در زمان جنگ جهانی دوم يکی از رمزشناس‌های برجسته‌ی انگلستان بوده که با کمک کمی شانس و کمی نبوغ تونستن به سيستم رمزگذاری آلمان(چه ورماخت، چه لوفت وافه، چه افراد حزب نازی) رخنه کنن و مهم‌ترين منبع اطلاعاتی انگلستان و يکی از عوامل اصلی موفقيت متفقين در جنگ باشن؟ کتاب "حصاری از دروغ" نوشته‌ی آنتونی کيو براون رو بخونيد تا بفهميد جريان چی بوده. من وقتی اون کتاب رو خوندم برای اولين بار، با وجود نفرتم از جنگ به هر دليل، در مورد جنگ هيجان‌زده شدم. اين که کمی شعبده‌بازی و فکر و نبوغ می‌تونه کاری بکنه که روباه صحرای آلمان‌ها، مارشال رومل رو تو افريقا زمين‌گير کنه. واقعن کتاب خوندنی‌ايه. خلاصه اگر مثل من خودتون رو مجبور نکرديد ساعتی ۵ صفحه ترجمه کنيد(اون هم متن سنگين و ثقيل. تازه مثلن از دائره‌المعارف دانشگاه پرينستن گرفتمش. نمی‌دونم اگر دائره‌المعارف نبود چطور می‌نوشتنش؟! احتمالن به زبان لاتين عهد عتيق!) حتمن دنبالش باشيد که ضرر نمی‌کنيد.

پ.پ.ن: آقا من که رسمن کم آوردم. بريد اين سايت sarzamin.org. آلبوم جديد کلد پلی با کيفيت 128 رو سايت‌شونه. من کشتم خودم رو اين آلبوم جديد‌شون رو پيدا نکردم. اما رو اين سايته هست. و داونلودش هم راحته.

No comments: