2005/06/14

-ساعت ۵ امتحان متون اسلامی دارم پايان ترم. و بر همه واضح ومبرهن است که همين الان شروع کردم به خوندن. و از اون‌جايی که نمی‌تونم روی اين چرنديات تمرکز کنم، ضبط روشنه و برادر ارزشی‌مون، تام ويتس سرود انقلابی "چاکلت جيزز" رو تلاوت می‌کنه.و من بايد کلی جمله‌ی عربی رو با ۳ ترجمه‌ی مختلف از "دکتر آيتی" و "علامه جعفری" و "مکارم شيرازی" حفظ کنم. خلاصه وضعيتی‌ست!

-اين برادرمون، حاجی ويتس، اين‌قدر با احساس اين آهنگ‌ها رو تلاوت می‌کنه که من الان دارم در حين خوندن متون اسلامی، تو ذهنم يه سن بزرگ تئاتر رو تصور می‌کنم که دکتر آيتی با شلوار چرم و بالاتنه‌ی لخت و يه زنجير سنگين نقره‌ای به گردنش، گوشه‌ی سمت چپش پشت درام نشسته، علامه جعفری، سمت راست سن، يه گيتار برقی دستش گرفته و ريشش رو نارنجی کرده و عباش رو هم يه‌وری انداخته رو دوشش و حسابی سرش رو تکون می‌ده و راک بازی در می‌آره، و البته يکی از اين دايره‌ها بالای سرشه(به‌هرحال مرحومه ديگه!)، مکارم هم وسط سن يه عصا گرفته دستش(سر و ته عصا رو با ۲ تا دستش گرفته و عصا رو افقی جلو خودش نگه‌داشته و تکون می‌ده) و يه کلاه لگنی سياه براق سرش گذاشته(کنار لبه‌ش هم يه شبدر سبز چسبونده) و می‌خونه Cooking up a filipino box spring hog.

-"بدانيد آن كس كه براى آخرت‏آفريده شده با دنياپرستى چه كار؟" ترجمه‌ی مکارم شيرازی. هر کسی تونست اين جمله رو معنی کنه و به فارسی سليس برگردونه، بدون معطلی عضو فرهنگستان زبان فارسی می‌شه، و يه نشان افتخار از دست شخص... مثلن دکتر زرين‌کوب می‌گيره.

مى‏بينند كه مردم دنيا مرگ اجسادشان را بزرگ مى‏پندارند و بر آن‏افسوس مى‏خورند و آنان مرگ دلهاى زنده‏شان را بزرگتر مى‏شمارند ...

اين برادرمون، دکتر خلبان تام ويتس شور انقلابی گرفته بودش. زديم کانال ديويد گيلمور. چقدر ... Shine on رو تو کنسرت P.U.L.S.E عالی خونده. در ضمن در راستای پينک فلويد: برای کنسرت Live 8، راجر واترز بعد از حدود ۴-۲۳ سال، دوباره با گيلمور و نيک ميسون و ريچارد رايت برنامه اجرا می‌کنن. اين هم برکينگ نيوز در ساعات ملکوتی مطالعه‌ی متون. اين هم لينک(اصل از صبحانه) ...

-"بين شتر و نوزادش جدائى نيفكند و شير آن را ندوشد كه به بچه‏اش زيان وارد شود و در سوار شدن بر شتران عدالت‏ را مراعات كند و نيز مراعات شتر خسته و يا زخمى كه سوارى‏دادن برايش مشكل‏است‏، بنمايد، آنها را بغدير آب ببرد، و از كناره‏هاى جاده علف‏دار بدرون جاده بى‏گياه منحرف نسازد، و ساعاتى استراحتشان بدهد."
توضيح: اين مورد خاص به دليل کاربرد وسيع در زندگی انسان مدرن و نقش غير قابل انکار شتر و شير شتر و نوزاد شتر(علی‌الخصوص) در زندگی بشر امروز، در مطالب اين واحد درسی گنجانده شده است.

-مخابرات هم برا خودش يه پا Spammer شده! وقت و بی‌وقت از شماره‌ی ۹۸۵۰۰۵+ اس‌ام‌اس تبليغاتی می‌فرسته. جالبه که مرجع شکايت هم خودشون‌ هستن! نمی‌فهمم کسی اون‌جا به فکرش نمی‌رسه ممکنه من مشترک نخوام اس‌ام‌اس تبليغاتی بگيرم؟ اين اس‌ام‌اس‌ها برای مخابرات سود مالی داره، اما برای من مشترک غير از مزاحمت چی داره؟ يادم باشه فردا زنگ بزنم روابط عمومی مخابرات.

-يک جمله‌ی حماسی، تحت تاثير جو متون اسلامی: و آيا تو نمی‌دانی که در دنيا چه؟ و حتی از آن نيز خاسر و زخارف! و در آن هنگام، برو!

-Well, it's got to be a chocolate jesus
Make me feel good inside
Got to be a chocolate jesus
Keep me satisfied

-متون را خواهم ترکاند، ترکاندنی!

No comments: