2005/06/16

-امتحان متون منفجر شد! آخرش هم يه ۱۴ از استاد گرفتم و خلاص. گمونم نرم نمره‌های عمومی من همين ۱۴ باشه.
پ.ن: يه ۱۵ تربيت‌بدنی رو هم به‌ش اضافه کنيد.

-امشب همه‌ی اون‌هايی که اين روزها نوشتن و از تحريم يا شرکت در انتخابات گفتن و دليل آوردن و بحث کردن، احتمالن دوباره می‌شينن و به تمام اين مدت فکر می‌کنن، و کارهايی که کردن، و نوشته‌ها و حرف‌هاشون. و احتمالن خيلی‌هاشون از خودشون می‌پرسن که تصميم‌شون درست بوده يا نه.

-من فردا رای می‌دم. نه به معين و رضا خاتمی و تاج‌زاده و دوستان! من به برنامه‌های معين و طرز فکری که خودش رو نماينده‌اش می‌دونه رای می‌دم.
هنوز مطمئن نيستم که تصميمم درست باشه يا نه، اما با توجه به دلايل جانبی(نگرانی از رای آوردن هر کدوم از کانديداهای ديگه، نگرانی از حمله‌ به ايران، نگرانی از يه بحران عميق و دامنه‌دار و غيرقابل مهار) می‌تونم تصميمم رو بگيرم. اميدوارم در آينده پشيمون نشم. خيلی مسائل هستن که بالاتر و مهم‌تر از صرف عمل‌ کردن آقای معين به افکار و شعارهاش به حساب می‌آن. بايد جامعه رو شناخت. کی می‌تونه بگه اثرات درازمدت انتخاب کدوم پيروزی جريان سياسی تو انتخابات به نفع مردمه؟ کی می‌تونه بگه نظر طرفدار‌های تحريم درسته، يا معين، يا حتا نظر جالب دکتر سروش برای رای دادن به کروبی به عنوان مترسک(به نظر من اگر عقل داشته باشه، افسرده می‌شه. بدترين حرفی که می‌شد راجع‌ به‌ش زد، اين بود). ولی با تمام اين احوال من رای می‌دم. اميدوارم دکتر از زير بار سنگين عقايدش و هزينه‌ای که قطعن بابت‌شون پرداخت می‌کنه شونه خالی نکنه.

-و من، به دلايل زياد اکثرن شخصی، از نظر سياسی آدم فعالی نيستم. اما اميد زيادی هم به فعالان سياسی! فعلی ندارم. چند نفر از شماهايی که با حرارت و هيجان دکتر معين رو تبليغ می‌کنيد، موقع مشکلات و وقتی مجلس به‌ش فشار آورد، وقتی وزيرهاش رای اعتماد نگرفتن، وقتی شورای نگهبان به دولتش فشار آورد، زمانی که صدا و سيما تخريب دولتش رو شروع کرد، و ... در عمل حمايتش می‌کنيد؟ تحصن می‌کنيد؟ بيانيه می‌ديد؟ و مخصوصن به مانع بزرگ دولت آقای معين، مجلس هفتم، نشون می‌ديد که منتخب اکثريت مردم، دکتر معينه نه نماينده‌های يکی-دو درصدی؟ چند نفرتون انتظارات‌تون از دکتر معين رو برآورد کرديد و منطقی بودن‌شون رو سنجيديد؟ چند نفرتون آماده‌ايد که اگر زمانی دکتر نتونست به حرف‌هاش عمل کنه، مثل خاتمی سرش فرياد بکشيد و ازش روبرگردونيد و دنبال يه قهرمان جديد باشيد؟

No comments: