2003/05/14


عادت ناپسند و لينکهای متحرک!!!!!


سلام.اول يه خبر مهم......آقا من ژيوار رو تازه کشف کردم.اون هم مثل بانو و ناهيد "جانا"ست!! چون سخن از زبان ما می گويد!!!!
بعدش می بينم که می بينين که اين لينکها هی تغيير می کنه.آخه دارم دوستهای جديد پيدا می کنم.آهان ....علت رفتن گيله مرد هم سياسی بودن بيش از حدش بود.من يک کلام از سياست بدم می آد.اگر هم بيانيه می دم دليلش متفاوته.در هر حال، گيله مرد جالب می نويسه، اما سياست اون چيزی نيست که الان بهش احتياج دارم.
خب اين از افشاگری من در مورد لينکهای زنجيره ای.حالا در مورد عادت ناپسند.آقا من عادت دارم وقت و بی وقت(و اکثراً بی وقت) به حافظ تفأل می زنم.امروز صبح بدون نيت کردن بازش کردم.ديشب نخوابيدم، فقط ۶ صبح تا ۷:۳۰ يه خواب سبک ناراحت که بيشتر آشفته ام کرد تا آرومم کنه.وقتی بلند شدم، بدون دليل رفتم سراغ حافظ، بازش کردم، انتظار داشتم مثلاً يوسف گمگشته باز آيد و اين حرفها باشه اما.....کلی حال داد خواجه حافظ.از اين به بعد بهش می گم "Cool Khajeh" يا "Cool Hafez".خيلی جالب بود که از بين اين همه غزل، اين اومد.می نويسمش تا اونهايی که می دونن عمو پت، کيه کلی کيف کنن:

صبا تو نکهت آن زلف مشک بو داری
به يادگار بمانی که بوی او داری
دلم که گوهر اسرار حسن و عشق در اوست
توان به دست تو دادن گرش نکو داری
در آن شمايل مطبوع هيچ نتوان گفت
جز اين قدر که رقيبان تندخو داری
نوای بلبلت ای گل کجا پسند افتد
که گوش هوش به مرغان هرزه گو داری
بجرعهء تو سرم مست گشت نوشت باد
خود از کدام خمست اينکه در سبو داری
بسرکشی خود ای سرو جويبار مناز
که گر بدو رسی از شرم سر فرو داری
دم از ممالک خوبی چو آفتاب زدن
ترا رسد که غلامان ماهرو داری
قبای حسن فروشی ترا برازد و بس
که همچو گل همه آئين رنگ و بو داری
ز کنج صومعه حافظ مجوی گوهر عشق
قدم برون نه اگر ميل جستجو داری

و در پايان من يک استراتژيک دارم برای اون برادر حافظ شيرازی که ای حافظ!!خيلی باحالی

No comments: