2003/07/03


خرگوشها و ستاره ها


اول يه چيزي راجع به اون شعر اول مطلب قبل بگم.خوشم مي آد كه هيششششش كدومتون خاله به اين جالبي و كلاس بالايي ندارين.اين شعر توي يه نوار قصه است به نام "خرگوشها و ستاره ها".نويسندهء قصه اش احمد شاملو بود.راجع به يه عده خرگوش كه يه روباه مي آد و با حقه بازي مي زنه به گله شون.بعدش هم يه مترسك مي سازه و اسمش رو مي ذاره شتر-گاو-پلنگ و خرگوشها رو مي ترسونه.و ... آخرش خرگوشها با برق چشمهاشون دشت رو ستاره بارون مي كنند و روباه رو فراري مي دن. اين نوار همراه با خروس زري پيرهن پري جزو نوارهاي محبوب زمان بچگي من بودند.اين از اين.

راستي حالا كه حرف بچگي شد كي كتابهاي "قصه هاي من و بابام" رو مي شناسه.يادش به خير.جوون بوديم هاااااااا.

عمو اين روزها درگير نوشتن برنامه اي براي آز سيستم عامل مي باشد.واقعاَ كه عمو شاهكاره.همه روي كامپيوترهاشون دلفي ۶ و ۷ نصبه.بعدش من برنامه هه رو با دلفي ۴ نوشتم(البته بعلت كمبود امكانات در زماني كه من مشغول نوشتن اين برنامه بودم) و الان كه مي خوام با دلفي ۵ بازش كنم نمي شه.اعصابم خرد شده بدجووووور..

عمو رفته يه كتاب PHP 4.0 انگليسي از مركز آمار گرفته و شبها مثل كتاب قصه مي شينه مي خوندش.

راستي .... .عمو به محض تموم شدن امتحانات در يك حركت انتحاري به چند كتاب فروشي معتبر حمله برد و مقادير معتنابهي كتاب خريد و مقادير بسيار بسيار معتنابه تري پول داد و جيب خويش را خالي نمود.الان هم از بين كتابها همزمان در حال خواندن چند كتاب مي باشد ... .
من از بچگي بچگي بچگي اون اوايل كتاب مي خوندم.يعني اول برام مي خوندن.بعدش خودم مي خوندم.اولين كتابي هم كه خوندنش يادمه همون قصه هاي من و بابامه.يه كتاب هم بود شعر بود و من حفظش كرده بودم.اولش اينطوري بود:
در باغ سبزي
پربار و زيبا
يك بچه گنجشك
آمد به دنيا
بال و پري زد
خورشيد را ديد
دلبسته شد بر
ديدار خورشيد ....
و الان به جايي رسيدم كه به راحتي تو يه روز بصورت عادي مي تونم بسته به فونت كتاب و بيشتر بسته به قلم نويسنده تا ۱۰۰۰ صفحه كتاب بخورم(اين ديگه اسمش خوندن نيست).به شدت كتاب دوست دارم و كلي هم براي خودم حرفه ايم.براي همين خوندن چند تا كتاب به صورت همزمان برام مساله اي نيست(ما ايييييينيييييييم).
اما اين جوري ديگه واقعاَ .... .كتابهايي كه الان در حال خوندنشون هستم:

جنگ و صلح براي بار دوم
كتابهاي تن تن(اونهايي كه در طول امتحان نخوندم)
سمفوني مردگان.نوشتهء عباس معروفي(انتخاب عمو پت)
هابيت.نوشتهء تالكين.قسمت اول اول سري ارباب حلقه ها.
وكيل دادگستري.نوشتهء استيو مارتيني.براي بار دوم.

حالا هركس تونست منطق كتابخواني من رو كشف كنه به قول خاله به او كليد طلايي يك باب خانه در هر جاي دنيا كه بخواهد داده نخواهد شد.

فعلاَ خدانگهدار

عمو پت

No comments: